Standing point

Me myself and I tycker att måndagar alltid kommer och går lika fort. Det dröjer inte länge tills man är mitt i veckan igen och har redan planer för nästa helg. Allt hänger på en hel del planering som sedan genomförs fort som sjutton, mycket fortare än vad det tar att faktiskt planera hela skiten. Om man tänker så här så förstår jag inte hur man egentligen orkar med det. Tänk när man ska laga en fin middag till exempel. Man planerar VAD man ska äta, VAD man ska köpa och sen måste man iväg och handla sakerna också. Sedan tar det tid att laga maten och så äter man upp det på tjugo minuter! Hur kommer det sig att vi orkar göra så? Nä, ingen aning men ändå fortsätter vi planera fin fina middagar. Om man inte känner för lite spontant så är det väll livet antar jag.

Förlåt om jag knäckte eran nöt ♥

Kommentarer
Postat av: Bettan

Härligt att du reflekterar över det.

Du vet ju vad jag brukar säga, lev in nuet, det gör att man hinner med att uppskatta det man har och gör. Då håller man inte på att skynda sig framåt i livet för att man längtar sååå mycket efter något. All tid är nu!

Kram

2010-04-30 @ 14:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0