Lanzarote

¡Buenas tardes!

Oj vad det har hänt mycket när det ändå inte händer ett dugg.
Lanzarote var super mysigt med mamma och jag kunde inte ha bett om en bättre semester. Även om jag olyckligtvis fick vattkoppor och var sjuk mesta tiden av vistelsen så var det hur skönt som helst. Det satt fint med att få komma bort ett tag. Och jajjamen, ett tag blev det allt.

Eftersom jag fick vattkoppor så fick jag inte flyga hem. Jag blev tvungen att stanna på Lanzarote tills jag var helt frisk och alla mina koppor hade torkat ut eftersom jag annars skulle smitta de jag flög med. Därför fick jag och mamma stanna kvar på ön i en och en halv extra vecka. Både jag och mamma blev helt chokade när vi fick höra att vi var tvugna att stanna och hade ingen aning om vad som skulle hända här näst.

Vi åkte till doktorn på Fredag morgon som var den dagen då vi skulle åka hem. Jag mådde så dåligt och hade ingen aning om vad jag hade för sjukdom så jag bad mamma att vi skulle åka till sjukhuset så jag kanske kunde få någon medicin som gjorde mig lite kryare inför flygresan hem.
Innan vi åkte till doktorn hade vi redan chekat ut från hotellet så när vi sedan vart hos doktorn hade vi ingenstans att bo. Vi åkte tillbaka till hotellet vi bott på och mamma började ringa samtal till sos och apollo. De fixade så att vi fick stanna kvar på hotellet och kostnaden skulle gå på försäkringen. Det var ett väldigt bra hotell att bo på eftersom det var all inclusive och buffé resaturang så mamma sprang upp med mat till mig och var min room service när jag låg inlagd på hotellrummet i några dagar.

Det blev tre besök hos sjukhuset innan jag fick klartecken att flyga hem.
Nu kan jag säga att det är väldigt skönt att vara hemma även om jag längtar tillbaka otroligt mycket till de mysiga dagarna jag hade med min mamma.


Kommentarer
Postat av: elina

Ååh vad kul det ska bli att träffa dig igen på Lördag!!!

Hoppas du inte är allt för neger ;)

2009-11-12 @ 20:23:01
URL: http://ellinajjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0